KSeF

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, którego zadaniem jest otrzymanie i przechowywanie faktur w postaci faktur ustrukturyzowanych wygenerowanych uprzednio w programie do fakturowania w odpowiednim formacie xml. System odpowiednio oznacza dokument – przydziela jej indywidualny numer identyfikujący, co pozwoli organom podatkowym zwiększyć możliwość weryfikacji dokumentu, jego analizy i kontroli.

Zalety wprowadzenia e-Faktur (KSeF)
  1. Przyśpieszenie zwrotu podatku VAT (do 40 dni)
  2. Bezpieczeństwo dokumentów. Faktura przechowywana w systemie, nie ulegnie tym samym zniszczeniu czy zaginięciu. Nie będzie potrzeby wystawiania duplikatu i odbiorca faktury zawsze będzie miał do niej dostęp.
  3. Standaryzacja wzoru faktury uprości wzajemne rozliczenia oraz księgowania. Klienci korzystający z Symfonia Obieg dokumentów , czy z Obiegu dokumentów  nie będą mieli problemów z prawidłowym odczytem faktur w systemie.
  4. Zniknie konieczność przechowywania faktur, gdyż będą  one dostępne w systemie KSeF przez 10 lat.
  5. Wprowadzenie Systemu KSeF wyeliminuje konieczność wysyłki na żądanie organów podatkowych plików JPK_FA, gdyż niezbędne dane dostępne będą w KSeF.
 Symfonia jest przygotowana do wysyłania i odbioru  e-Faktur ustrukturyzowanych

Została wydana aplikacja Symfonia KSeF współpracująca Krajowym System e-Faktur (KSeF )Ministerstwa Finansów oraz oprogramowaniem Symfonia Handel, Symfonia e-biuro, Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia Obieg Dokumentów.

Jak działa Symfonia Ekosystem KSeF?

  • Symfonia Ekosystem KSeF to rozwiązanie obejmujące pełen proces obiegu faktur. Zarówno wysłanie jak i odbiór dokumentów we współpracy z KSeF przeprowadzisz bezpośrednio w aplikacjach Symfonii, bez potrzeby ciągłego logowania się do portalu Ministerstwa Finansów.
  • Dokumenty sprzedażowe wyślesz z modułu Symfonia Handel oraz Symfonia eBiuro zaraz po ich wystawieniu lub w ramach operacji zbiorczych spod kartoteki sprzedaży. Symfonia zadba o utworzenie odpowiedniej struktury XML i przekazanie faktury do KSeF Ministerstwa Finansów.
  • Dokumenty kosztowe możesz odebrać do modułu Symfonia Finanse i Księgowość lub Symfonia Handel prosto z Symfonii KSeF albo wcześniej przeprowadzić przez proces akceptacji w Symfonii e Dokumenty (zależnie od wybranego modelu pracy i przyjętych w firmie procesów). Jeżeli pracujesz na aplikacji Symfonia eBiuro do dyspozycji masz uproszczony mechanizm akceptacji dokumentu.
  • Dokumenty towarowe, które powinny skutkować przyjęciami na magazynie, mogą zostać przyjęte w module Symfonia Handel lub Symfonia eBiuro i w ten sposób rozliczyć przyjęte dostawy, tworząc odpowiednie pozycje w kartotece towarów lub uzgadniając z istniejącymi.

Jak obsługiwać KSeF w programie Symfonia ERP Handel

Zapraszamy do kontaktu: biuro@net-serwis.com.pl

Sprawdź informacje z Symfonii na naszym facebooku

https://www.facebook.com/NetSerwisSymfonia