Symfonia Produkcja
Program wspomaga technologiczny proces wytworzenia produktów. Pozwala na zdefiniowanie i zaplanowanie poszczególnych etapów produkcji. Umożliwia efektywne zarządzanie procesem produkcji, gospodarowanie kosztami oraz ewidencjonowanie powstałych odpadów. Usprawnia pracę działów produkcji, handlowych i księgowych. Sprzyja optymalizacji produkcji i wpływa na znaczne obniżenie bieżących wydatków.
Wygodne planowanie i definiowanie technologii produkcji
- definiowanie kart technologicznych, pozwalających na tworzenie różnych wariantów do tego samego wyrobu z uwzględnieniem różnych surowców, operacji, odpadów lub kosztów,
- przypisanie do receptury dowolnych wydruków w postaci rysunków technicznych, kart technologicznych itd.,
- symulowanie kosztów produkcji określonej partii,
- sprawdzanie czasochłonności wykonania danej partii,
- prognozowanie i szacowanie wartości potencjalnych kontraktów,
- tworzenie planu produkcyjnego uwzględniającego ilość wyrobu oraz technologię produkcji,
- możliwość wstępnego sprawdzenia stanów magazynowych oraz uzyskania bilansu brakujących składników przed wygenerowaniem zleceń produkcyjnych i przystąpieniem do realizacji,
- możliwość generowania zlecenia głównego i podzlecenia na niezbędne półprodukty.
Łatwe tworzenie zlecenia produkcyjnego
- możliwość łatwego pobrania wszystkich składników receptury w ilości potrzebnej do skompletowania produktu w zadanej ilości,
- organizacja zgodna z hierarchią produkcji,
- możliwość pobierania i zwracania pojedynczych materiałów,
- możliwość zaewidencjonowania materiałów innych niż zdefiniowane w technologii,
- możliwość zaewidencjonowania składników uszkodzonych,
- możliwość zaewidencjonowania nadwyżek,
- możliwość zaewidencjonowania kosztów dodatkowych (np. usługa podwykonawcy),
- rejestracja odchyleń od norm produkcyjnych,
- automatyczne tworzenie dokumentów magazynowych w programie Symfonia Handel,
- rejestracja czasu pracy.
Operacje i koszty dodatkowe
- możliwość stworzenia własnego słownika operacji oraz kosztów dodatkowych związanych z produkcją,
- możliwość wykorzystania słowników do kalkulacji rzeczywistych kosztów produkcji. Przejrzyste raportowanie
- definiowanie dowolnego zestawu raportów na podstawie danych dostępnych z jednego, centralnego miejsca,
- eksportowanie raportów do formatów: pdf, rtf, doc, xls,
- graficzna prezentacja raportów dzięki dodatkowemu narzędziu Kreator Raportów.